Gespreksgroep

Werd jij als kind of tiener gepest?

Ben je nog altijd bang werkelijk jezelf te laten zien?

Leeft de pestkop ook nu nog in jouw hoofd?

In de gespreksgroep gaan we gezamenlijk aan de slag met de verwerking van de veel te vaak nog onderkende gevolgen.

Je bent van harte welkom!

Gespreksgroep voor volwassenen:

Hoe verwerk ik Pesten?

voor volwassenen vanaf ca. 18 jaar

Wanneer je in je jeugd het slachtoffer van pesten was, dan is de kans groot dat je in je volwassen leven nog steeds worstelt met de gevolgen ervan. De grote vraag is dan: Hoe ga ik om met de gevoelens over die tijd en met de moeite die ik nu nog ondervind in allerlei (sociale) situaties? Ofwel, hoe verwerk ik dit? Voor juist deze mensen organiseren we een gespreksgroep…

De Gespreksgroep

De basis van de bijeenkomsten is sociale veiligheid en onderlinge onvoorwaardelijkheid. We geven veel ruimte aan het kunnen en mogen delen van jouw verhaal, aangevuld met goede uitleg over pesten en over de vele misverstanden. Wanneer je gaat begrijpen en voelen hoe pesten eigenlijk in elkaar zit, ontdaan van de misverstanden, dan zul je merken dat dit je erg veel op zal leveren. Ook maken we gebruik van oefeningen, gesprekken in kleine groepjes, thuisopdrachten en creativiteit. En er is ruimte om te bespreken waar je specifiek tegen aan loopt.

De gespreksgroep bestaat uit 10 bijeenkomsten waarin de nadruk ligt op de herinneringen,

de emoties daarover en de juiste uitleg wat recht doet aan jou. Na deel 1 is een vervolg mogelijk van opnieuw 10 bijeenkomsten, waarin de nadruk meer ligt op hoe je in het hier en nu om kan gaan met de moeite die je nog ervaart. Al deze aspecten komen echter in beide delen voor.

Jonge deelnemers

De groep is bedoeld voor volwassenen vanaf ca. 18 jaar. Wanneer je rond de 20 jaar jong bent hebben we graag even persoonlijk contact om te overleggen of de gespreksgroep de juiste keuze voor jou is. Soms is het passender om een andere vorm van begeleiding in te zetten, afhankelijk van waar je aan toe bent. Af en toe is het zo dat iemand die net wat jonger is dan 18 jaar juist al toe is aan het volwassen karakter van de groep. Dan ben je van harte welkom. En anders zoeken we graag met jou naar een passende vorm van ondersteuning.

Praktisch

Plaats: Kastanjehof te Geldrop (goed bereikbaar met bus 324 vanuit Eindhoven,

bushalte ‘de Akert’ naast de deur)

Dag en tijd: maandagavond 20.00-22.00 uur

10x, eens in de 2 weken (vanaf 19.30 uur is de deur open)

Data: Start op 29 mei 2017, vervolgdata 12, 26 juni, 10 juli, (24 juli, 7, 21 aug: zomervakantie in overleg) , 4, 18 sept, 2 okt, (16, 30 okt, 13 nov; mogelijke data i.p.v. zomervakantie)

Kosten: €249,00 incl. BTW

Met mensen die een minimum inkomen hebben maken we graag een aangepaste afspraak wat betreft de kosten.

Aanmelden of inschrijven

U kunt zich aanmelden voor de informatieavond en/of inschrijven voor de gespreksgroep door het formulier op de website in te vullen en te versturen, of door een mail te sturen naar inschrijving@StichtingVogelvrij.nl. U kunt ons uiteraard ook bellen.

Vrijblijvende Informatieavond

Twee weken voor aanvang verzorgen we een vrijblijvende informatieavond, waarvoor u van harte bent uitgenodigd. Lees hier meer.