Weekend voor kinderen/jongeren

kind

In het verleden hebben we veel weekenden voor kinderen en jongeren georganiseerd. We ontwikkelden daarvoor een programma waarin het volgende aan bod kwam:

• Het creëren van een grote veiligheid in deze groep
  • Het kunnen vertellen van de eigen ervaringen
  • Het in veiligheid plezier kunnen hebben met leeftijdgenoten zonder dat er bedreiging was, wat vaak tot een soort inhaalgedrag leidde, wat de deelnemers ook hard nodig hadden.
  • Goede uitleg op het niveau van kinderen of jongeren over hoe pesten in elkaar zit en dat dit niet aan hen zelf ligt.
  • Fysieke en mentale weerbaarheid; niet vanuit het idee dat ze niet weerbaar zijn, maar om te helpen de schade die zij door pesten hebben opgelopen op te lossen.

De ervaringen waren altijd zeer bijzonder en mooi. We zagen de deelnemers, en ook de ouders, vaak met weer licht in de ogen naar huis vertrekken. Het weekend bleek een enorme steun in de aanpak en verwerking van pesten.

Door persoonlijke omstandigheden hebben we in de afgelopen jaren tot op heden dergelijke weekenden niet meer kunnen organiseren. We zijn echter wel aan het nadenken of en hoe we een goed vervolg kunnen geven aan dit programma. Mocht u belangstelling hebben voor een specifiek programma voor kinderen of jongeren, dan vernemen we dit graag. Naar aanleiding van de vraag en behoefte zullen we een nieuw programma ontwikkelen.

Laat het ons weten door een e-mailtje.

jongere-10